Informace o projektu
Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí
- Kód projektu
- MUNI/A/1432/2018
- Období řešení
- 1/2019 - 12/2019
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
- doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Viktor Cina
- PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Eva Dostalová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková
- Mgr. et Mgr. Martin Fiala, DiS.
- PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Kateřina Furiková, Ph.D.
- PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
- PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Marie Hošťálková
- Mgr. Lenka Hrnčířová, Ph.D.
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Mgr. Barbora Ilgnerová
- PhDr. Mgr. et Mgr. Radka Janošková
- Mgr. et Mgr. Vendula Jašková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D.
- Mgr. David Káčerik
- doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
- Mgr. Kristína Korčeková
- Mgr. Marta Kozdas, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petra Kramáriková, Ph.D.
- Mgr. Martin Kučera
- Mgr. Bc. Martin Kulda
- MUDr. Radomír Mager, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Jana Magerová, Ph.D.
- Ing. Mgr. Jiří Martinec, Ph.D. et Ph.D.
- Mgr. Zuzana Maštenová
- PaedDr. Eva Matejičková, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Monika Nejezchlebová
- Mgr. Markéta Olbertová
- Mgr. Zuzana Ondroušková, Ph.D.
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
- Mgr. Nikola Paštrnáková, Ph.D.
- Mgr. Petra Pecharová
- doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
- PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
- PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
- Mgr. Petra Segeťová
- Mgr. Svetlana Síthová
- Mgr. Michaela Suchá
- Mgr. Vendula Sunková
- Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová
- Mgr. Sandra Szewczyková
- PhDr. Mgr. Michaela Šedá, Ph.D.
- Mgr. Kristina Šimečková
- Mgr. Marína Štibrányiová
- Mgr. Kateřina Štrausová, DiS.
- PhDr. Mgr. Petra Tužilová
- Mgr. Veronika Uhrová
- PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Eva Vojtková
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Michal Vostrý, Ph.D.
- PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
- Mgr. Petr Vybíral, Ph.D.
- Mgr. Monika Winklerová
- PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
- Mgr. Iva Žáková, Ph.D.
Projekt jako celek se na obecné rovině zaměřuje na uchopení role, kterou speciální pedagogika sehrává v prostředí inkluzivního školství v České republice. V užším ohledu se projekt věnuje problematice vzdělávání a výchovy (edukace) dětí/žáků se speciálními vzdělávacími (individuálními edukačními) potřebami ve školách a školských výchovných zařízeních. K předmětné tématice bude přistupováno z hlediska aktuálních přístupů, které cílí skrze inkluzivní kroky na podporu a vytváření příležitostí pro děti (nejen) se speciálními vzdělávacími potřebami, přístupů, které respektují a chápou individuální potřeby jako východisko pro edukaci či speciálně pedagogickou intervenci. Projekt navazuje na výzkumné i výukové aktivity Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky PdF MU. Cílem a páteří projektu bude podpora a participace studujících do výzkumných aktivit v rámci dizertačních projektů či jiných výzkumně orientovaných projektů.
Publikace
Počet publikací: 30
2023
-
Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme?
Rok: 2023, vydání: Vyd. 1. dotisk 1., počet stran: 196 s.
2021
-
Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers
Rok: 2021, vydání: Vyd. 1., počet stran: 196 s.
-
Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství
Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami, rok: 2021
2020
-
Riziko nomofobie u žáků základní školy
Rok: 2020, druh: Konferenční abstrakty
2019
-
100+70+25 let mluvíme společnou řeči
Rok: 2019, druh: Uspořádání konference
-
Dědičnost závislostního chování a možnosti jeho včasného odhalování
Sborník referátů ze semináře Člověk ve svém pozemském a kosmickém prostředí konaného v České Skalici ve dnech 22. – 24. 5. 2018, rok: 2019
-
Jan Chlup – jeden z hlavních představitelů somatopedie v České republice
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, rok: 2019, ročník: 8, vydání: 2
-
Mapping the Health Education Knowledge of Primary School Pupils in the Czech Republic
Life in Health 2019: Research and Practice. Proceedings of the International Conference held on 5 – 6 September 2019, rok: 2019
-
Názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, rok: 2019, ročník: 8, vydání: 2
-
Názory rodičů na využívání počítačových her a aplikací u žáků s poruchou autistického spektra v České republice
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, rok: 2019, ročník: 8, vydání: 1