Informace o projektu
Význam speciální pedagogiky a role speciálního pedagoga z pohledu rodičů
- Kód projektu
- MUNI/A/1429/2020
- Období řešení
- 1/2021 - 12/2021
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
- doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Viktor Cina
- doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková
- Mgr. et Mgr. Martin Fiala, DiS.
- PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- Mgr. Radka Florianová
- Mgr. Jana Halahija
- PhDr. Mgr. et Mgr. Kateřina Heislerová, Ph.D.
- PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Marie Hošťálková
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Radka Janošková
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D.
- doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
- Mgr. Štěpánka Lauková
- Ing. Mgr. Jiří Martinec, Ph.D. et Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Monika Nejezchlebová
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Bc. Petra Pírková
- PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
- PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS., Ph.D.
- Mgr. Pavel Sochor, Ph.D.
- Mgr. David Solnička
- Mgr. Vendula Sunková
- Mgr. Sandra Szewczyková
- Mgr. Marína Štibrányiová
- PhDr. Mgr. Petra Tužilová
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
- PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
Projekt Specifického výzkumu svým pojetím navazuje na již ukončené projekty specifického výzkumu realizované v letech 2019-2020 a i nadále se zaměřuje na oblast speciální pedagogiky v kontextu výchovy a vzdělávání dětí/ žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Projekt bude zaměřen na roli speciálního pedagoga z pohledu rodičů a dalších rodinných příslušníků a rovněž na spolupráci osob participujících na výchově a vzdělávání dětí/ žáků cílové skupiny.
Projekt je v souladu s výzkumnými aktivitami Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky. Cílem projektu bude na základě realizovaných aktivit podpora studentů v kontextu jejich zapojení do výzkumných aktivit v rámci diplomových prací či jiných výzkumných projektů.
Předpokládá se zapojení studentů a studentů doktorského studijního programu do realizace výzkumu s nosným tématem významu speciální pedagogiky a jednotlivých participantů podílejících se na výchově a vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Publikace
Počet publikací: 9
2021
-
Hearing child of Deaf parents in speech and language therapy intervention and a potential obstacles in current practise
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Inkluze divadlem pohledem speciálního pedagoga
Rok: 2021, druh: Vyžádané přednášky
-
Měnící se role speciální pedagogiky a kvalita života v dospělosti
Rok: 2021, druh: Vyžádané přednášky
-
Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence
Aktuální otázky a možnosti v oblasti intervence u osob se speciálními potřebami. Current Issues and Opportunities in the Field of Intervention for People with Special Needs., rok: 2021
-
Postupy pro stimulaci vývoje řeči a jazykových schopností - jaká je role rodičů?
Pediatrie pro praxi, rok: 2021, ročník: 22, vydání: 6, DOI
-
Problematika identifikace a diagnostiky žáků s dvojí výjimečností
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Stimulace percepčně kognitivních funkcí v předškolním věku jako prevence vzniku specifických poruch učení
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Validity of the SDDS: A 40-item vocabulary screening tool for 18- to 42-month olds in Czech
JOURNAL OF COMMUNICATION DISORDERS, rok: 2021, ročník: 93, vydání: SEP-OCT 2021, DOI